Image module

Laetitia Gerards

Laetitia heeft een speciale affiniteit met het Amerikaanse repertoire van componisten als Kurt Weill, Leonard Bernstein en George Gershwin, en maakte indruk als Anna in Die Sieben Todsünden van Kurt Weill in Paradiso in Amsterdam, Anne Egerman in Stephen Sondheim’s A little night music en Eileen in Bernsteins A wonderful town voor de Nederlandse Reisopera, en Elle in Poulenc’s La voix humaine. Een ander hoogtepunt was haar vertolking van Servilia in La Clemenza di Tito van Mozart, die zij in een geënsceneerde versie uitvoerde met het Orkest van de 18e Eeuw onder leiding van Kenneth Montgomery. Andere uitgevoerde rollen zijn Musetta in La Bohème, Lisette in La Rondiné, beide van Puccini, Noémie in Massenets Cendrillon, en Marzelline in Beethovens Fidelio. .

Komend seizoen vertolkt ze de rol van British Dancing Girl in John Adams’ The Death of Klinghoffer in de NTR Zaterdagmatinee in het Concertgebouw, Berio’s Folk Songs op het Festival van Schiermonnikoog, de sopraansolo in Mahler’s Vierde symfonie met het Nationaal Jeugdorkest in het Roemeens Atheneum in Boekarest en het Konzerthaus in Berlijn, en Elvis Costello’s The Juliet Letters met het Vlaams Radio Koor en het Helikon Quartet in Brussel. Ook geeft ze tal van liedrecitals met pianist Thomas Beijer en een duoprogramma met bariton Raoul Steffani en pianist Daan Boertien: Wolf’s Italienisches Liederbuch.

Hoogtepunten van seizoen 2021/22 waren onder West Side Story met het Nederlands Philharmonisch Orkest in het Concertgebouw, de langverwachte première van de opera Bruid te koop (Smetana’s Verkochte bruid in het Nederlands. rol: Marenka) met de Nederlandse Reisopera, een nieuwjaarsconcert in het Concertgebouw met Phion, concerten met ensemble Pynarello met hedendaags werk door Thomas Beijer, en diverse liedrecitals met Thomas Beijer op piano
Laetitia is regelmatig te zien en te horen op televisie. Ze deed mee aan de reality spelshow Wie is de mol 2022. In mei 2021 trad zij op in een live-uitzending van de Nationale Dodenherdenking en ook op Bevrijdingsdag, de dag erna in het Koninklijk Theater Carré.
Op vijfjarige leeftijd begon Laetitia cello te spelen. Op haar dertiende werd zij toegelaten tot de Jonge Muzikanten Academie van de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Twee jaar later begon ze aan hetzelfde conservatorium ook muziektheater te studeren. Uiteindelijk koos Laetitia voor zang als haar beroep en vervolgde ze haar studie klassieke zang aan het Conservatorium van Amsterdam bij Sasja Hunnego, bij wie ze in mei 2016 summa cum laude afstudeerde. Momenteel wordt zij gecoacht door Magreet Honig.

#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}